/* */
Biuletyn Informacji Publicznej

Informacja dotycząca zapisów i rekrutacji do klasy pierwszej w roku szkolnym 2022/2023

Dzieci zameldowane w obwodzie szkoły, zgłoszone przez rodziców do  dnia 31 marca 2022 r. zostały przyjęte do szkoły – osobna lista dzieci przyjętych z obwodu szkoły nie będzie wywieszona.

Od 13 kwietnia 2022 r. od godz. 9.00 przy wejściu do budynku szkoły zostanie wywieszona lista dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia, zameldowanych w obwodzie i poza obwodem szkoły.

Wyczerpano ilość dostępnych miejsc.

Do 26 kwietnia 2022 r. do godz. 24.00 należy potwierdzić wolę zapisu przez rekrutacyjny system elektroniczny.

Joanna Piećko-Szopińska

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi w Chorzowie

Joanna Piećko-Szopińska

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi w Chorzowie

„1 kwietnia w naszej szkole dzień żartów zamienił się w dzień bez plecaka. Wszyscy uczniowie i nauczyciele swoje przybory szkolne przynieśli w przeróżnych innych przedmiotach. Przewodniczące Samorządu Uczniowskiego przeszły po klasach, wręczając tym, którzy nie zapomnieli , „lajki osiemnastki” w formie naklejek.  Zapraszamy do obejrzenia Timelaps’a z tego wydarzenia, na którym widać również, jak wygląda nasza szkoła od środka!”

DZIEŃ OTWARTY JUŻ ZA NAMI

17 marca 2022r. drzwi Osiemnastki  były szeroko otwarte dla dzieci, które już od września rozpoczną swą przygodę ze szkołą, oraz ich Rodziców. Odwiedziło nas wiele osób zainteresowanych ofertą naszej szkoły. Każdy młody człowiek wraz z opiekunami mógł zwiedzić szkołę i wziąć udział w różnych warsztatach przygotowanych przez naszych nauczycieli. A działo się naprawdę wiele!

Najmłodsi chętnie grali na rurkach bum – bum, próbowali swoich sił, programując ozoboty, wykonywali doświadczenia chemiczne, sprawdzali swoje możliwości na torze przeszkód. Wszyscy podziwiali występy młodych tancerzy  oraz pokaz sztuk walki w wykonaniu najmłodszych uczniów Osiemnastki.

O 17.00 odbyło się spotkanie zainteresowanych Rodziców  z Dyrektorem szkoły – Joanną Piećko – Szopińską, która przedstawiła zasady rekrutacji oraz odpowiedziała na nurtujące rodziców pytania.

Dzień Otwarty naprawdę był udany, przebiegł w serdecznej i miłej atmosferze. Liczymy, że już we wrześniu nasi mali goście pojawią się w murach naszej szkoły w roli uczniów.

 Do zobaczenia!

ZAPRASZA NA DZIEŃ OTWARTY

17 marca 2022r. w czwartek

w godzinach 16.00 – 18.00

 Szanowni Rodzice!

Dzień Otwarty przebiegać będzie w formie warsztatów w godzinach 16.00-18.00. Szkołę będziecie Państwo poznawać z przewodnikami.

O 17.00 w holu szkoły na I piętrze zapraszamy na spotkanie z Dyrektorem Szkoły. Planujemy, że potrwa nie dłużej niż 30-40 minut. Na czas zebrania będzie można dzieci powierzyć opiekunom lub będą z Państwem uczestniczyć w spotkaniu.

UWAGA!
Prosimy, żeby z jednym dzieckiem przyszedł jeden opiekun. W budynku szkoły proszę założyć maseczkę.

Społeczność Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi w Chorzowie

ZAPRASZAMY NA SPOTKANIA:

W zdrowym ciele zdrowy duch. Gry i zabawy ruchowe i zręcznościowe w formie stacji

Prowadzący: pp. Aleksandra Hartel, Piotr Olszynka, Jerzy Stępień; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 0.08 na dużej sali gimnastycznej, od wejścia na wprost długim korytarzem do końca i na lewo

Liczby w kolorach. Zabawy z elementami matematyki i języka angielskiego

Prowadząca: p. Monika Jachowska; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 0.01 – na lewo od wejścia na wprost

Niepokonani… Zajęcia sztuk walki

Prowadzący: p. Adam Postulka; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 0.02 – na lewo od wejścia na wprost

Przygody niesamowitych skarpetek. Warsztaty tworzenia wesołych maskotek 

Prowadzące: pp. Agnieszka Pogoda, Jolanta Kunecka; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

 sala 0.18 – parter prawa

Świetlicowy miszmasz. Zajęcia twórcze i eksperymenty z materiałów wtórnych

Prowadzące: pp. Monika Sobczyk-Zbierańska, Katarzyna Poloczek, Anna Kępińska-Olszynka, Natalia Skała, Beata Witek; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 0.10, świetlica – od wejścia na wprost długim korytarzem do końca i na prawo

Baśniowi przyjaciele. Odkryj radość i wartość czytania (gry, zabawy i konkursy literackie)

Prowadząca: p. Grażyna Chudzik; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 0.12 – Centrum multimedialne (biblioteka) na prawo od wejścia, parter, po lewej

Kodowanie na dywanie. Kolorowa matematyka

Prowadzące: pp. Katarzyna Lewek, Ilona Łaskawska; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 1.08 – na lewo od wejścia, schodami

Gniotki sensoryczne. Tworzenie wesołych gniotków z balonów

Prowadzące: pp. Iwona Lewandowska, Agnieszka Ziaja; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 1.01 – na lewo od wejścia, schodami

Pierwsza pomoc.  Ćwiczenia z resuscytacji z użyciem fantomu 

Prowadzące: pp. Barbara Szewczyk, Halina Pyzik; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 1.14 – na prawo od wejścia, schodami na pierwsze piętro na prawo 

Zatańcz z Ziomkami!  Pokazy i warsztaty taneczne Studia Rekreacji Ruchowo-Tanecznej pani Anny Jesiołek

Opiekun: p. Aneta Dyduch; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 1.16 – na prawo od wejścia, schodami na pierwsze piętro, na prawo

Po naszymu, czyli po śląsku. Quizy

Prowadząca: p. Iwona Zarzycka; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30 

sala 1.06 – na lewo od wejścia schodami na drugie piętro, na lewo 

Świat kolorowych tub – zabawa rurkami bum bum, zabawy integracyjne

Prowadząca: p. Agnieszka Wojczyk; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30 

sala 1.06 – na lewo od wejścia schodami na drugie piętro, na lewo 

Projekty edukacyjne. Prezentacja sali projektowej i szkolnym materiałów wideo

Prowadząca: p. Tatiana Waluga; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 2.04 – na lewo od wejścia, schodami na drugie piętro, na prawo

Glibbi, czyli glutki, mazie i slime’y  –relaksujące zabawy z glibbi

Prowadząca: p. Iwona Gąska; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

 sala 2.07 – na lewo od wejścia, schodami na drugie piętro

Robotyka. Zajęcia informatyczne z wykorzystaniem robotów LEGO

Prowadzący: p. Krzysztof Sołtysik; g. 16.00, 16.30, 17.00,  17.30

sala 2.08 – na lewo od wejścia, schodami na drugie piętro

Play in English. Zabawy w języku angielskim 

Prowadzące: pp. Aleksandra Kanpik, Anna Piglo, Aleksandra Kernel, Aleksandra Stępień, Anna Wojdyła; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 2.10a – na prawo od wejścia, schodami na drugie piętro

Młody odkrywca. Eksperymenty fizyczno-chemiczne 

Prowadzące: pp. Iwona Psykała, Bożena Wach, Joanna Martyni;  g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30 

korytarz, drugie piętro, na prawo od wejścia, schodami na drugie piętro

Być alfa i omegą. Frazeologiczne zagadki

Prowadząca: p. Iwona Wojcieszko;  g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

sala 2.14 –na prawo od wejścia , schodami na drugie piętro 

 Ponadto:

  • Zapraszamy do obejrzenia sal lekcyjnych, do rozmów z Nauczycielami oraz z Dyrektorem Szkoły.
  • W czasie Dnia Otwartego zapraszamy na spotkanie z Psychologiem (sala 2.03, drugie piętro), Pedagogiem (sala 0.17, parter).
  • Prosimy zapoznać się z ofertą dydaktyczną szkoły.
  • Zapraszamy do zwiedzenia wystawy artystycznych prac naszych uczniów.

  • Podczas spotkań w tym dniu będzie można zapoznać się z programem zajęć:
  • Szkół językowych (sala 0.16, parter),
  • Klubu szachistów (korytarz, parter, prawa strona)
  • Zuchów (sala 1.03)
  • Drukowania 3D (sala 1.11, pierwsze piętro, prawa).

SZKOŁA przyjaźnie wymagająca. Dobre miejsce dla MŁODEGO CZŁOWIEKA.

W naszej SZKOLE dzieci wzrastają i uczą się tego, co będzie im potrzebne w dalszej nauce, w pracy, w szczęśliwym przyszłym dorosłym ŻYCIU.

Myślimy o ich przyszłości i chcemy je do niej przygotować, dlatego ważne jest dla nas wszechstronne kształcenie KOMPETENCJI KLUCZOWYCH, by nasze uczennice i nasi uczniowie potrafili uczyć się przez całe życie. Stawiamy na naukę JĘZYKÓW OBCYCH – od wielu lat robimy to INNOWACYJNIE. Uczymy WSPÓŁPRACY i uczenia się przez doświadczenie, stosując metodę PROJEKTU EDUKACYJNEGO. Nasi uczniowie sprawdzają swoje umiejętności w konkursach i zawodach, odnoszą znakomite SUKCESY.

Nasze uczennice i nasi uczniowie osiągają wyniki egzaminu po 8 klasie powyżej średniej miasta, województwa i kraju, a my wiemy, co zrobić, żeby ich dobrze do tego przygotować.

Otrzymaliśmy wiele certyfikatów potwierdzających wysoką jakość naszej pracy: Szkoła Odkrywców Talentów, Szkoła w Ruchu, Przyjazna Szkoła, Szkoła Pozytywnego Myślenia, Szkoła Współpracy, Szkoła bez przemocy, Europejska Odznaka eTwinning, Europe Code Week.

PRZYJAŹNIE są potrzebne. Kiedy szkoła jest przyjazna, dzieci uczą się, jak ważne są relacje, wsparcie drugiego człowieka, wzajemna troska i pomaganie sobie w klasie. Dzięki współpracy dzieci uczą się lepiej i szybciej. Na przerwach w naszej szkole młodsze dzieci bawią się razem, grają w gry ruchowe, układają klocki.

Wiemy, jak ważna jest relacja uczeń – nauczyciel. Kiedy dziecko ma oparcie w NAUCZYCIELU, czuje się bezpiecznie, będzie chciało podążać we wskazanym, dobrym dla niego kierunku.

WYMAGAMY, a raczej stawiamy WYZWANIA i CELE. Pokazujemy, co trzeba zrobić, żeby osiągnąć sukces i wskazujemy dziecku, co już osiągnęło, czego się nauczyło, a co jeszcze przed nim i jak to zrobić. Robimy to na miarę potrzeb i możliwości każdego dziecka. Wierzymy w dzieci i ich możliwości. Wiemy, jak wspierać je we wzrastaniu. I POMAGAMY w razie potrzeby z zastosowaniem rozwiązań pomocy psychologiczno-pedagogicznej i w ramach kształcenia uczennic i uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Uczennice i uczniowie mają możliwość uczenia się w mniej licznych KLASACH INTEGRACYJNYCH – razem ze zdrowymi i pełnymi energii dziećmi uczą się te, którym przydaje się pomoc drugiego nauczyciela ze względu na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na spektrum autyzmu, słabosłyszenia, słabowidzenia czy inne niepełnosprawności. To cenne doświadczenie uczy dzieci wzajemnego szacunku i troski, umiejętnego pomagania, doceniania w ludziach różnorodności, harmonijnego współdziałania. Uczy wiary, jak „niemożliwe” staje się „możliwe”.

DOBRE MIEJSCE to nowoczesny, wygodny i przestronny budynek:

  • jasne i przytulne sale lekcyjne, estetycznie umeblowane, wyposażone w pomoce dydaktyczne, komputery, tablety, projektory, tablice multimedialne, ozoboty, roboty i gry do nauki programowania
  • biblioteka z książkami dla dzieci i młodzieży w formie tradycyjnej, w formie audiobooków i na czytniki Kindla – KINDLOTEKA, z komputerami z dostępem do Internetu
  • sala z wyposażeniem Laboratoriów Przyszłości
  • sala do pracy metodą projektu edukacyjnego
  • dwie sale gimnastyczne, siłownia dla starszych uczniów, zajęcia na basenie i hali sportowej w KS Hajduki
  • sala do zajęć ruchowych w ramach zajęć rewalidacyjnych
  • przyjazne gabinety pedagoga i psychologa.

Dla MŁODEGO CZŁOWIEKA, żeby się ciekawie i z sensem działo:

  • idee SZKOŁY WSPÓŁPRACY realizowane przez Samorząd Uczniowski
  • WOLONTARIAT – sztab WOŚP, Szlachetna Paczka, współpraca z fundacjami na rzecz zwierząt, wolontariat uczniowski
  • w przedszkolu
  • budżet uczniowski – uczniowie mają wpływ, na jakie potrzeby w szkole wydać pieniądze
  • inspirujące i ciekawe wyjścia edukacyjne, wycieczki
  • Bal Zimowy – zabawa w karnawale
  • udział w akcjach i konkursach, dodatkowych różnorodnych zajęciach m.in. w ramach projektów Centrum Mistrzostwa Informatycznego i Akademii kluczowych kompetencji
  • Uniwersytet Dziecięcy – dzięki zabawie poznajemy wartość uczenia się
  • edukacja regionalna – pielęgnujemy nasze korzenie
  • bogata oferta ciekawych, rozwijających zajęć pozalekcyjnych na terenie szkoły.

NAUCZYCIELE doświadczeni i nieustająco uczący się nadal – dla swoich uczniów:

  • profesjonaliści w swoim zawodzie: wychowawcy, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele przedmiotów, specjaliści w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, pedagog i psycholog, oligofrenopedagodzy, tyflopedagodzy, surdopedagodzy
  • dbają o wysoki poziom merytoryczny lekcji i zajęć, stosują metody aktywne i aktywizujące oraz strategie oceniania kształtującego
  • organizują dla uczniów konkursy, wyjścia i wycieczki
  • przygotowują uczniów do różnorodnych konkursów, w których ci odnoszą sukcesy
  • wspólnie z uczniami realizują wiele projektów adekwatnych do wieku uczennic i uczniów, w tym projekty Europejskiego Funduszu Społecznego i ErasmusChance
  • wielu z nich to egzaminatorzy Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, sprawdzający egzaminy zewnętrzne po 8 klasie i maturalne.

 W partnerski sposób towarzyszmy RODZICOM w wychowaniu i edukacji ich dzieci, rekomendujemy rozwiązania, wskazujemy możliwości, ściśle współpracujemy, dbamy o dobry przepływ informacji.

Rodzice tworzą Szkolną Radę Rodziców – są zaangażowani w sprawy i działania szkoły, doradzają, opiniują, organizują m.in. Charytatywny Bal Karnawałowy Rodziców i inne działania, wspierają finansowo.

BEZPIECZNE MIEJSCE i wygodne:

  • osobista szafka dla każdego ucznia
  • budynek bez barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnością ruchową
  • w szkole jest ciszej – nie mamy dzwonków, wyciszyliśmy jadalnię i świetlicę
  • opieka medyczna pielęgniarki szkolnej, gabinet
  • wokół szkoły – tartanowe boisko, stół do gry w tenisa stołowego, zieleńce z ławeczkami, ogród, Podwórko Talentów NIVEA
  • pomieszczenia i teren wokół budynku objęte monitoringiem wizyjnym
  • wejście monitoruje pracownik obsługi
  • wygodny dojazd i parkowanie od ul. Czempiela i od ronda z ul. Graniczną.

ŚWIETLICA SZKOLNA:

  • zapewnia opiekę uczniom w czasie pracy rodziców
  • w ramach zajęć: gry, zabawy, zajęcia artystyczne, odrabianie zadań domowych, zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu i sali gimnastycznej
  • dobrze wyposażona w gry i zabawy dla młodszych dzieci.

DOBRE JEDZENIE:

  • dwudaniowe, smaczne obiady
  • przestronna jadalnia
  • najmłodsi jedzą bez pośpiechu
  • dobrze zaopatrzony sklepik szkolny, zdrowa żywność i podstawowe przybory szkolne
  • unijny program dla szkół „Mleko i owoce w szkole”.