/* */
Biuletyn Informacji Publicznej

30. Finał WOŚP

Jak w tym roku będzie można wesprzeć 30. Finał?

Nasz Sztab nr 6060, działający w Szkole Podstawowej nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi, oprócz tradycyjnej zbiórki do orkiestrowych, tekturowych puszek w różnych miejscach Chorzowa i Katowic, w której weźmie udział 70 wolontariuszy, zaprasza także do wspierania WOŚP do Sztabowych Puszek Stacjonarnych.  Znajdują się one w Chorzowie i Katowicach w 7 punktach.

❤Zapraszamy do punktów, w których można wrzucić datki do Puszki Stacjonarnej sztabu nr 6060 i tym samym dołożyć się do zbiórki:

👉 MATEO TOUR Biuro Podróży ul. Boczna 13 Chorzów

👉 CUKIERNIA MAGORÓWKA ul. E. Orzeszkowej 1 Chorzów

👉 FREESTYLE PARK ul. Stalowa 25 Chorzów

👉 RCU UBEZPIECZNIA ul. Strzelców Bytomskich 40 Chorzów

👉 QUEST CAGE ul. Dębowa 65 Katowice

👉 J&J ZAKŁAD FRYZJERSKI Joanna Jesionek- Rozmus ul. Gallusa 24d Katowice

👉 KIOSK TABACA ul. Jagiellońska 5 Chorzów

❤Nasz sztab utworzył również eSkarbonkę, do której możecie wrzucić datki za pomocą kilku kliknięć:

https://eskarbonka.wosp.org.pl/6aa3q5

Mamy nadzieję, że działania naszego sztabu umożliwią wszystkim chętnym udział w tej niezwykłej akcji, która już 30 raz gra w naszym kraju.

Dziękujemy i zapraszamy do udziału 30. Finale WOŚP

❤❤❤

WYNIKI KONKURSU „BOMBKA BOŻONARODZENIOWA”.

Miło nam poinformować, że konkurs „Bożonarodzeniowa bombka ” został rozstrzygnięty. Wiele prac przedstawiało ciekawe pomysły oraz niebywałą kreatywność wykonania.
Przedstawiamy wyniki konkursu:

I miejsce ex aequo :
Natalia Sega, klasa 3a
Zuzanna Ziółkowska, klasa 3c

II miejsce ex aequo :
Antoni Jędrzejczyk klasa 2c
Julia Zgrzędek, klasa 3a

III miejsce ex aequo:
Mateusz Woźniak, klasa 1b
Dagmara Wilk, klasa 3c

Wyróżnienia:

Hanna Bonalska, Karol Wielęborek, Wiktoria Smolorz, Małgorzata Tuleja, Oliwia Demarczyk, Daria Demarczyk, Filip Jagiellicz, Dawid Adamczewski, Amelia Tlałka

Serdecznie dziękujemy za udział. Rozdanie nagród nastąpi po przerwie świątecznej.

Pozdrawiamy
Agnieszka Wojczyk
Iwona Zarzycka

Konkurs na wierszyk o Świętym Mikołaju

Z okazji dnia Świętego Mikołaja Samorząd Uczniowski zorganizował szkolny konkurs na najładniejszy wierszyk o Mikołaju. Wszystkie wierszyki były fantastyczne. Po długich konsultacjach Jury składające się z przewodniczących oraz opiekunów Samorządu Uczniowskiego ostatecznie wyłoniło następujących zwycięzców

I miejsce ex aequo klasy 1c i 3c

Przyznano również dwa wyróżnienia:
Jagoda Labus z klasy 5b
Lena Fiema z klasy 3a

Zwycięzcom gratulujemy. Nagrody zostaną przekazane po powrocie do szkoły z nauczania zdalnego.

Przewodniczące i opiekunowie Samorządu Uczniowskiego

Poniżej przedstawiamy wszystkie przesłane prace.

więcej »»

Śpiewamy mimo wszystko!

Nie mogliśmy po raz kolejny wystąpić na tradycyjnych jasełkach, więc zapraszamy Was gorąco na Koncert Świąteczny przygotowany w formie filmu.

Posłuchajcie cudownych, nastrojowych kolęd i pastorałek. Zaśpiewajcie razem z nami. Niech połączy nas świąteczny spokój, radość, życzliwość i wiara, że znowu będziemy mogli wystąpić przed Wami na scenie.

Szkolna społeczność „Osiemnastki” świadkami historii

Szkolna społeczność „Osiemnastki” świadkami historii

„Świadkowie historii” to tytuł interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego, który w roku szkolnym 2021/2022 realizują uczniowie, nauczyciele i rodzice Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi w Chorzowie.

Jak wpadliśmy na pomysł?

Pomysł zrodził się z wzajemnej inspiracji – uczniów i nauczycieli. Podczas lekcji historii prowadzonej przez panią Tatianę Walugę w obecności wychowawcy pana Adama Postulki w klasie 6a  w maju rozmawiano o tym, że niezwykłe współczesne wydarzenia dzieją się na naszych oczach i są naszym udziałem, jesteśmy świadkami największej globalnej pandemii współczesnego świata. Wówczas jeden z uczniów zwrócił uwagę: „jaki ze mnie świadek historii, jeśli nie będę wymieniony z imienia i nazwiska w żadnej książce czy podręczniku?”. Idąc za tą myślą, uczniowie i nauczyciele wraz z rodzicami uczniów Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi w Chorzowie postanowili napisać książkę pod tytułem: „Świadkowie historii”,  w której dadzą wyraz swoich przeżyć okresu pandemii. Będziemy snuli osobiste opowieści, będąc bohaterami historii tego okresu. Zastanowimy się, czego w tym czasie nauczyliśmy się o sobie, innych, ludzkim życiu, o ważnych dla nas wartościach i wyborach. Projekt ma też szerszy charakter – chcemy, by uczniowie mogli poznawać świadków historii, te osoby, które historię tworzą, i by rozumieli ich rolę. Pragniemy, by uczniowie poprzez własne doświadczenie dowiedzieli się, jak pisze się i wydaje książki, jaka jest historia książki. Wydanie książki uświetni też rocznicę 45-lecia założenia naszej szkoły. Zatem we wrześniu zakasaliśmy rękawy i opracowaliśmy plan naszego projektu. Od razu przystąpiliśmy do jego realizacji.

Realizacja projektu – fascynująca edukacyjna przygoda

Już we wrześniu cała społeczność szkolna rozpoczęła pracę nad kolejnymi etapami i zadaniami projektu edukacyjnego. Okazaliśmy się tak pomysłowi, że zasypały nas propozycje i trzeba było dokonać spośród nich wyboru. Ustaliliśmy kolejność i ramy czasowe oraz kto za co jest odpowiedzialny, bo porządek jest ważny, żebyśmy doprowadzili rzecz do wspaniałego finału. Szkolnym koordynatorem jest pani Tatiana Waluga. Zaangażowani są wszyscy uczniowie i wszyscy nauczyciele, włączyło się też wielu rodziców naszych uczniów.

Z wizytą u świadków historii Muzeum Powstań Śląskich i projekt MEiN „Poznaj Polskę”

Jednym z ważnych działań projektowych była wizyta klas w Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach, a klasa 8 zwiedziła Wieże KWK Polska w tym samym mieście. Wycieczki odbywały się w powiązaniu z edukacją regionalną i poprzedzone zostały lekcjami przeprowadzonymi przez wychowawców i nauczycieli historii, którzy otrzymali scenariusze zajęć opracowane przez panią Ilonę Łaskawską. Ich celem było wprowadzenie uczniów w tematykę walki Ślązaków o polskość. Forma lekcji poza szkołą i zwiedzanie nowoczesnego muzeum pomogła zdobyć uczniom wiedzę poprzez doświadczenie i obserwację. Lepiej mogli zrozumieć pojęcia – patriotyzm, bohater czy też świadek historii, a stało się to dzięki interaktywnej ścieżce edukacyjnej, narzędziom i aplikacjom oraz innym ciekawym  atrakcjom.

Klasy 7 i 8 wzięły udział w programie „Poznaj Polskę”, którego celem jest uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego uczniów, co z naszej szkolnej perspektywy pozwala na wzmocnienie oddziaływań wynikających z naszego projektu „Świadkowie historii”. Program ten realizujemy w formie wycieczki do Warszawy, podczas której uczniowie mają okazję odwiedzić Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie, Centrum Nauki Kopernik, Łazienki Królewskie i Belweder, Cmentarz Powązkowski i zobaczyć fragment muru Getta. Możliwość odwiedzenia tych miejsc pogłębia rozumienie procesów historycznych i udziału w nich jej bohaterów. Wyczula ich na to, by zadbać, aby jednak historia się nie powtarzała.

Powstańcom Warszawskim BohaterON

Kolejnym zadaniem w realizacji projektu był udział naszych uczniów w ogólnopolskiej akcji „BohaterON w Twojej Szkole”. Jej celem jest upamiętnienie oraz uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego, a także promocja patriotycznych postaw i historii Polski XX wieku wśród dzieci i młodzieży. Podsumowaniem tej akcji, koordynowanej przez panią Anetę Dyduch, będą indywidualne życzenia od uczniów wykonane w formie kartki, listu bądź laurki, które zostaną wysłane do żyjących uczestników Powstania Warszawskiego, świadków historii II wojny światowej.

Projekt zespołowy i interdyscyplinarny

Istotą projektu edukacyjnego jest jego interdyscyplinarność i praca zespołowa. Dlatego problematykę naszego projektu omawialiśmy też na innych zajęciach: historii, języku polskim, biologii, geografii, matematyce, fizyce, językach obcych, wychowaniu fizycznym. Chcieliśmy zobaczyć temat z perspektywy różnych dziedzin podczas codziennych lekcji, by jak najlepiej ją zrozumieć, mieć obraz całości zjawisk i świadomość korelacji między przedmiotami szkolnymi.

Ogromną radość daje nam praca zespołowa. Widzimy, że kiedy połączymy siły, stajemy się znacznie skuteczniejsi, mamy lepsze pomysły, wzajemnie się inspirujemy i pomagamy sobie. Uczymy się, że konflikty są naturalne między ludźmi i doświadczamy, jak je rozwiązywać. Uczymy się doceniać siebie nawzajem. Rozpiera nas duma z naszego wspólnego dzieła.

Pandemia i nasze emocje

W listopadzie pani psycholog Milena Głownia  spotkała się ze wszystkimi klasami. Przeprowadziła z uczniami i nauczycielami rozmowy o emocjach, pamięci, wpływie emocji na pamięć. Uczniowie próbowali definiować pojęcia, podawali przykłady emocji i ich wpływu na myślenie, postrzeganie, zastanawiali się nad funkcją pamięci oraz chętnie dzielili się swoimi skojarzeniami dotyczącymi omawianych treści. Pani psycholog zaproponowała, byśmy zajrzeli, w bezpiecznych dla siebie warunkach, w głąb siebie – do swoich przeżyć, emocji, zdarzeń – tych smutnych i radosnych. Wróciliśmy pamięcią do wspomnień z początku pandemii. Nazywaliśmy emocje, które nam wtedy towarzyszyły, rozmawialiśmy o tym, jak te uczucia się zmieniały i jak sobie z nimi radziliśmy. Na koniec zajęć uczniowie młodszych klas wykonali pracę rysunkową – graficznie przedstawili emocje.

Dzień projektowy

Na 5 listopada zaplanowaliśmy w naszej szkole Dzień projektowy. Do tego dnia przygotowywała uczniów pani psycholog Milena Głownia, która otwierała ich na wspomnienia i rozmowę o okresie lockdownu i nauczania zdalnego. Następnie uczniowie już między sobą i wraz z wychowawcami dużo rozmawiali o swoich wspomnieniach. Na ich bazie tworzyli swoje teksty i rysunki, które znajdą się w przygotowywanej książce. Każdy uczeń w książce będzie miał swoją stronę lub jej część. Każda klasa pisze własny rozdział, który wstępem opatrzy wychowawca. Liczymy na rodziców i napisanie przez nich rozdziału pod roboczym tytułem „Tylko dla dorosłych”. Napiszemy też o realizacji naszego projektu. Upamiętnimy w naszej książce wspaniałą osobę – panią Iwonę Parzoch, znakomitą nauczycielkę chemii i matematyki, która odeszła od nas po wyczerpującej chorobie wywołanej przez COVID-19.

Jeśli książka, to i jej mieszkanie. W bibliotece

Każda z klas odwiedziła też szkolną lub miejską bibliotekę. W naszej bibliotece pani Grażyna Chudzik zapoznała dzieci i młodzież z jej księgozbiorem, rodzajami książek, pismami oraz ich historią. Największe zainteresowanie wzbudziły podręczniki wydane w alfabecie brajla. Można też było użyć czytników ebooków i posłuchać  audiobooków. Na koniec lekcji uczniowie tworzyli papierową książeczkę według własnego pomysłu. W bibliotece miejskiej uczniowie poznali historię książki i etapy jej powstawania.

Bliski nam świadek historii

Następny etap projektu to spotkanie ze świadkiem historii – takim prawdziwym. 10 listopada br., w przeddzień 103 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę, naszą szkołę odwiedził pan Jakub, tata naszej uczennicy Zuzi, żołnierz Wojska Polskiego, który kilkanaście miesięcy przebywał na misji wojskowej w Afganistanie. Pan Jakub przedstawił uczniom przygotowaną przez siebie prezentację multimedialną ilustrującą trudną i niebezpieczną codzienność polskich żołnierzy, którzy pełnili służbę w Polskim Kontyngencie Wojskowym skierowanym do przywrócenia bezpieczeństwa mieszkańców i odbudowy Afganistanu. Uczniowie z ogromnym zaciekawieniem wysłuchali opowieści znakomitego gościa, zadawali też mnóstwo pytań, mieli niezwykle ciekawe refleksje. Były one efektem wielkiego  wrażenia, jakie zrobiły na nich informacje przekazane przez pana Jakuba – świadka historii relacjonującego wydarzenia współczesnej wojny. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszył się także zaprezentowany  sprzęt wojskowy – śpiwór, mundury, słuchawki aktywne, maska, hełmy, kamizelki. Uczniowie mogli te przedmioty obejrzeć i niektóre z nich nawet założyć.

Listopad sprzyja refleksji nad przemijaniem, daje możliwość upamiętnienia i uhonorowania zmarłych bohaterów – świadków historii. W ramach edukacji regionalnej uczniowie brali udział w spacerach, których celem było budowanie postaw patriotycznych. Przechodziliśmy trasą: skwer przy ulicy Stefana Batorego – ulica Jubileuszowa – pomnik poświęcony ofiarom ludobójstwa; park przy Hotelu Gorczowski – dawne Kasyno Huty Batory – Dąb Witold i tablica pamiątkowa rotmistrza Witolda Pileckiego; ulica Racjonalizatorów – tablica upamiętniająca zamordowanych jeńców obozu pracy; cmentarz przy ulicy Granicznej – kwatera upamiętniająca zamordowanych mieszkańców Chorzowa w Auschwitz-Birkenau; krzyż poświęcony walczącym w latach 1905-1945, obelisk pamięci poległym w czasie II wojny światowej. To również miejsca poświęcone świadkom historii – blisko nas, na wyciągnięcie ręki, w naszej dzielnicy.

My jako edytorzy

Społeczność szkolną „Osiemnastki” czeka jeszcze na pewno niejedno ważne zadanie w trakcie realizacji projektu, ale to będzie ciekawym wyzwaniem. Trzeba przepisać własną pracę w odpowiednim edytorze, oczywiście na komputerze.  Trzeba ten edytor poznać, opanować, by umieć się w nim poruszać. Każda klasa utworzy jeden rozdział książki, w którym zamieszczone zostaną  tekst, zdjęcia, rysunki. Dołączą też dyrektor, nauczyciele, rodzice i absolwenci, tworząc kolejne części publikacji. Uczymy się, jak zastosować wiedzę w praktyce zgodnie z ideą metody projektu edukacyjnego.

Książka pt. „Świadkowie historii” – nasze świadectwo

I wreszcie nastąpi druk. Cóż to będzie za radość, gdy do rąk weźmiemy nasz skarb – dzieło wspólnej pracy i zdobywania wiedzy poprzez działanie i doświadczenie.

Projekt edukacyjny „Świadkowie historii” realizowany w Szkole Podstawowej nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi w Chorzowie zakończy się zaprezentowaniem samego projektu i efektów pracy nad poszczególnymi zadaniami oraz promocją i sprzedażą książki, czym uświetnimy 45-lecie istnienia naszej szkoły. I – co istotne – osiągnięty zysk przekażemy na cel charytatywny, by jeszcze ktoś inny, ktoś, kto skorzysta z tych środków, dawał świadectwo swojej historii dalej…

Joanna Piećko-Szopińska

Iwona Zarzycka

REGULAMIN XVII WOJEWÓDZKIEGO „KONKURSU KOLĘD I PASTORAŁEK POLSKICH” DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

REGULAMIN XVII

WOJEWÓDZKIEGO „KONKURSU KOLĘD I PASTORAŁEK POLSKICH”

DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

ORGANIZOWANEGO

PRZEZ SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ NR 18 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI

W CHORZOWIE

Zapraszamy do kolejnej edycji naszego konkurs, który ponownie musi ulec pewnym modyfikacjom ze względu na sytuację epidemiczną. Nie chcemy jednak rezygnować z kolejnego już XVII konkursu, dlatego tegoroczna edycja odbędzie się w tradycyjnej formie, zrezygnujemy jedynie z koncertu laureatów.

I. Cele konkursu:

  • kultywowanie tradycji śpiewu kolęd i pastorałek polskich, śpiewanych w języku polskim i mowie śląskiej
  • umożliwienie uczniom aktywnego uczestnictwa w kulturze muzycznej
  • pielęgnowanie wartości rodzinnych
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej
  • umiejętność współzawodnictwa
  • kształtowanie pozytywnej postawy chrześcijański
  • współpraca ze środowiskiem.

W zakresie kompetencji kluczowych:

rozumienia i tworzenia informacji

  • postawa wrażliwości na walory estetyczne

kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się

  • zdolność określania własnych możliwości, podejmowania decyzji
  • radzenia sobie ze stresem

kształtowania świadomości i ekspresji kulturalnej

  • rozumienie różnych sposobów przekazywania idei między twórcą, uczestnikiem i publicznością w muzyce.

II. Przebieg konkursu.

Występy odbędą się w kategoriach:

  • solista(ka)
  • duet
  • zespół wokalny (do 10 osób)
  • zespół wokalno-instrumentalny (10 osób)

Szkołę może reprezentować 2 solistów, 1 duet, 1 zespół wokalny i 1 zespół wokalno – instrumentalny,

w każdej kategorii wiekowej, czyli kl. I-III, IV -VI, VII –VIII.

W poszczególnych kategoriach (solista, duet, zespół wokalny oraz zespół wokalno-instrumentalny) wyłonieni zostaną zwycięzcy – I, II, III miejsce, przyznane zostaną wyróżnienia oraz GRAND PRIX konkursu.

Każdy wykonawca przygotowuje 1 utwór (kolędę, pastorałkę, piosenkę o tematyce bożonarodzeniowej).

Podkład muzyczny do przygotowanego utworu należy przygotować na płycie CD lub pamięci USB (pendrive) w dwóch podpisanych egzemplarzach – 1 do dyspozycji organizatorów (dodatkowo można przesłać e-mailem w formacie mp3).

Jury oceniać będzie: trafność doboru, interpretację, oryginalność wykonania, poprawność muzyczną wykonywanego utworu.

Przesłuchania odbędą się 19.01.2022r. w Miejskim Domu Kultury „Batory” w Chorzowie. Informację o godzinie rozpoczęcia przesłuchań konkursowych prześlemy po otrzymaniu Państwa zgłoszeń.

Zgłoszenie prosimy przesyłać do 15.01.2022r. na adres Szkoła Podstawowa nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi ul. ks J. Czempiela 52, 41-506 Chorzów, tel. (32)2466226 lub e-mail kowalska.sylwia@sp18.chorzow.pl tel.661895601.

Ocenie jury podlegać będą tylko występy przygotowane zgodnie z regulaminem konkursu. 

Sprawy nieujęte w regulaminie rozstrzyga jury i organizator.

Podstawą zakwalifikowania do konkursu jest prawidłowo i czytelnie wypełniony formularz zgłoszeniowy (załącznik nr1) oraz formularz RODO (załącznik nr 2).

Laureaci zostaną wyłonieni w dniu konkursu. Lista laureatów zostanie zaprezentowana w mediach społecznościowych SP 18, stronie www organizatora konkursu.

Ze względu ma sytuację epidemiczną i konieczność uwzględnienia decyzji jury podczas zakupu nagród, w dniu konkursu uczestnicy i opiekunowie otrzymają podziękowania; nagrody zostaną dostarczone do szkół w terminie do dwóch tygodni od dnia konkursu.

Zmiana repertuaru jest możliwa ostatecznie na dwa dni przed przesłuchaniami, tj. do 17.01.2022 r. O zmianie należy powiadomić niezwłocznie organizatora.

Konkurs spełnia zasadę powszechnej dostępności.

Konkurs jest bezpłatny.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

XI Miejski Konkurs Frazeologiczny „Z przymrużeniem oka” za nami…

W połowie listopada odbył się XI  Miejski Konkurs Frazeologiczny „Z przymrużeniem oka”. W szranki stanęli uczniowie klas 7 i 8 chorzowskich szkół podstawowych.
 13 drużyn walczyło ze sobą w turnieju wiedzowym , a ponad 20 młodych artystów przygotowało prace ilustrujące związki frazeologiczne.
Jury w składzie:

Grażyna Chudzik – nauczyciel języka polskiego  oraz bibliotekarz
Iwona Wojcieszko – nauczyciel języka polskiego

Wyłoniło zwycięzców, a są nimi:
Kategoria: praca plastyczna

I miejsce – Zuzanna Surajewska

II miejsce – Nicola Szmatloch

III miejsce – Judyta Wardęga
wyróżnienia- Maksymilian Partyka
                     Julia Spanier
                     Natalia Kabzińska

Kategoria: wiedza

I miejsce-  Alicja Szmyra i Dawid Szentak

II miejsce – Milena Rybka i Weronika Brzuszkiewicz

III miejsce – Julia Białek i Tymoteusz Pradela

„Szlachetna Paczka”

Szanowni Państwo,

jak co roku angażujemy się w pomoc w ramach „Szlachetnej Paczki”. W tym roku pomagamy Pani Annie i jej dzieciom: synowi Zbigniewowi (15 lat), synowi Adamowi (17 lat), córce Katarzynie (17lat).

Ze względu na przemoc Pani Anna zdecydowała się odejść od męża. Od tego momentu warunki życiowe rodziny diametralnie się zmieniły, kobieta musiała się wyprowadzić z mieszkania wraz z trójką dzieci. Aktualnie wynajmują mieszkanie, rodzina ma złożony wniosek już kilka lat i czeka z utęsknieniem na przydział większego mieszkania z zasobów miejskich. Pani Anna pracuje dorywczo, gdzie się da – zarabia na rodzinę. Marzy o stałej pracy na pełnym etacie. Obecnie rodzina utrzymuje się z pracy, alimentów, zasiłku oraz wsparcia programu „Rodzina 500+”.

Pani Anna stara się sprostać wymaganiom życia, stawiając na pracę i uczciwość. Jest dzielnie wspierana przez swoje dzieci. Wszyscy członkowie rodziny doceniają spokój i życie rodzinne, są dla siebie wzajemnym wsparciem. Można zauważyć silną więź rodzinną. Córka Kasia uczy się na fryzjerkę, dodatkowo uczęszcza na kurs krawiecki, po którego ukończeniu chce podjąć pracę, aby pomóc swojej mamie, jak i pozostałym członkom rodziny. Podobnie też najstarszy syn Adam po ukończeniu szkoły również chce podjąć pracę. W wolnych chwilach uprawia sport, najbardziej lubi piłkę nożną. Najmłodszy syn Zbigniew chce zostać sportowcem- lubi boks, dodatkowo interesują go komputery. Mama w wolnych chwilach bardzo lubi czytać książki, szczególnie horrory oraz kryminały.

POTRZEBY RODZINY

Obuwie:

Zbigniew: Kozaki/buty zimowe

Rozmiar: 43, Uwagi: Kolor czarny.

Adam: Kozaki/buty zimowe

Rozmiar: 46, Uwagi: Kolor czarny.

Katarzyna: Kozaki/buty zimowe

Rozmiar: 40.

Odzież:

Katarzyna: Spodnie (Całoroczne)
Rozmiar: M, Uwagi: Spodnie Jeansy- szczupła sylwetka, wzrost 170cm.

Adam: Spodnie (Całoroczne)

Rozmiar: XS, Uwagi: Spodnie Jeansy- szczupła sylwetka, wzrost 185cm.

Zbigniew: Spodnie (Całoroczne)

Rozmiar: XS, Uwagi: Spodnie Jeansy- szczupła sylwetka, wzrost 180cm.

Środki czystości: mydło / żel myjący, szampon, pasta do zębów, podpaski/tampony, płyn do płukania, proszek do prania, płyn do mycia naczyń, płyny czyszczące, papier toaletowy.

Żywność trwała: herbata, kawa, ryż, kasza, makaron, mąka, cukier, olej, dżem, konserwy mięsne, konserwy rybne, płatki śniadaniowe.

Materiały szkolne: zeszyty, przybory do pisania, długopisy, mazaki.

Wyposażenie mieszkania: pościel 160×200 (poszwy, prześcieradło).

Szczególne upominki:

Anna: Pani sama nie powiedziała.

Zbigniew: Perfumy lub ciuchy.

Adam: Perfumy lub ciuchy.

Katarzyna: Pelerynka fryzjerska.

Uwagi:

Dzieci zasugerowały, że ich mama nie ma telefonu.

Prosimy również o kartonowe pudełka i ozdobny papier do pakowania prezentów.

Bardzo serdecznie dziękujemy za wszelką pomoc. Podarunki prosimy przynosić do 8 grudnia do świetlicy lub gabinetu psychologa (sala 2.03).

M. Głownia, I. Lewandowska, nauczyciele świetlicy

103 Rocznica Odzyskania przez Polskę Niepodległości

Uroczystości, które 10 listopada odbyły się w naszej szkole z okazji Odzyskania przez Polskę Niepodległości, rozpoczęły się od uroczystego odśpiewania hymnu. Ze względu na reżim sanitarny spotykaliśmy się w małych grupach.
Honorowym gościem był Pan Jakub – zawodowy żołnierz biorący udział w misji polskiej w Afganistanie. W niezwykle ciekawy sposób podzielił on się swoimi wspomnieniami i przeżyciami dotyczącymi swojej służby wojskowej. Uczniowie słuchali, chłonęli opowieści i zadawali mnóstwo pytań.
To spotkanie było dla wszystkich niezwykłym przeżyciem. Było ono dla nas ważne, ponieważ poznaliśmy kolejnego świadka historii. Pięknie dziękujemy Panu Jakubowi, że towarzyszył nam w realizacji naszego projektu edukacyjnego „Świadkowie historii”, którego efektem będzie wydanie książki.

https://www.canva.com/design/DAEvt4hHDRQ/watch?utm_content=DAEvt4hHDRQ&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink