„1 kwietnia w naszej szkole dzień żartów zamienił się w dzień bez plecaka. Wszyscy uczniowie i nauczyciele swoje przybory szkolne przynieśli w przeróżnych innych przedmiotach. Przewodniczące Samorządu Uczniowskiego przeszły po klasach, wręczając tym, którzy nie zapomnieli , „lajki osiemnastki” w formie naklejek. Zapraszamy do obejrzenia Timelaps’a z tego wydarzenia, na którym widać również, jak wygląda nasza szkoła od środka!”
17 marca 2022r. drzwi Osiemnastki były szeroko otwarte dla dzieci, które już od września rozpoczną swą przygodę ze szkołą, oraz ich Rodziców. Odwiedziło nas wiele osób zainteresowanych ofertą naszej szkoły. Każdy młody człowiek wraz z opiekunami mógł zwiedzić szkołę i wziąć udział w różnych warsztatach przygotowanych przez naszych nauczycieli. A działo się naprawdę wiele!
Najmłodsi chętnie grali na rurkach bum – bum, próbowali swoich sił, programując ozoboty, wykonywali doświadczenia chemiczne, sprawdzali swoje możliwości na torze przeszkód. Wszyscy podziwiali występy młodych tancerzy oraz pokaz sztuk walki w wykonaniu najmłodszych uczniów Osiemnastki.
O 17.00 odbyło się spotkanie zainteresowanych Rodziców z Dyrektorem szkoły – Joanną Piećko – Szopińską, która przedstawiła zasady rekrutacji oraz odpowiedziała na nurtujące rodziców pytania.
Dzień Otwarty naprawdę był udany, przebiegł w serdecznej i miłej atmosferze. Liczymy, że już we wrześniu nasi mali goście pojawią się w murach naszej szkoły w roli uczniów.
Do zobaczenia!
ZAPRASZA NA DZIEŃ OTWARTY
17 marca 2022r. w czwartek
w godzinach 16.00 – 18.00
Szanowni Rodzice!
Dzień Otwarty przebiegać będzie w formie warsztatów w godzinach 16.00-18.00. Szkołę będziecie Państwo poznawać z przewodnikami.
O 17.00 w holu szkoły na I piętrze zapraszamy na spotkanie z Dyrektorem Szkoły. Planujemy, że potrwa nie dłużej niż 30-40 minut. Na czas zebrania będzie można dzieci powierzyć opiekunom lub będą z Państwem uczestniczyć w spotkaniu.
UWAGA! Prosimy, żeby z jednym dzieckiem przyszedł jeden opiekun. W budynku szkoły proszę założyć maseczkę.
Społeczność Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi w Chorzowie
ZAPRASZAMY NA SPOTKANIA:
W zdrowym ciele zdrowy duch.Gry i zabawy ruchowe i zręcznościowe w formie stacji
Prowadzący: pp. Aleksandra Hartel, Piotr Olszynka, Jerzy Stępień; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 0.08 – na dużej sali gimnastycznej, od wejścia na wprost długim korytarzem do końca i na lewo
Liczby w kolorach. Zabawy z elementami matematyki i języka angielskiego
Prowadząca: p. Monika Jachowska; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 0.01 – na lewo od wejścia na wprost
Niepokonani… Zajęcia sztuk walki
Prowadzący: p. Adam Postulka; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 0.02 – na lewo od wejścia na wprost
Przygody niesamowitych skarpetek. Warsztaty tworzenia wesołych maskotek
Prowadzące: pp. Agnieszka Pogoda, Jolanta Kunecka; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 0.18 – parter prawa
Świetlicowy miszmasz. Zajęcia twórcze i eksperymenty z materiałów wtórnych
Prowadzące: pp. Monika Sobczyk-Zbierańska, Katarzyna Poloczek, Anna Kępińska-Olszynka, Natalia Skała, Beata Witek; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 0.10, świetlica – od wejścia na wprost długim korytarzem do końca i na prawo
Baśniowi przyjaciele. Odkryj radość i wartość czytania (gry, zabawy i konkursy literackie)
Prowadząca: p. Grażyna Chudzik; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 0.12 – Centrum multimedialne (biblioteka) na prawo od wejścia, parter, po lewej
Kodowanie na dywanie. Kolorowa matematyka
Prowadzące: pp. Katarzyna Lewek, Ilona Łaskawska; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 1.08 – na lewo od wejścia, schodami
Gniotki sensoryczne. Tworzenie wesołych gniotków z balonów
Prowadzące: pp. Iwona Lewandowska, Agnieszka Ziaja; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 1.01 – na lewo od wejścia, schodami
Pierwsza pomoc. Ćwiczenia z resuscytacji z użyciem fantomu
Prowadzące: pp. Barbara Szewczyk, Halina Pyzik; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala1.14 – na prawo od wejścia, schodami na pierwsze piętro na prawo
Zatańcz z Ziomkami! Pokazy i warsztaty taneczne Studia Rekreacji Ruchowo-Tanecznej pani Anny Jesiołek
Opiekun: p. Aneta Dyduch; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 1.16 – na prawo od wejścia, schodami na pierwsze piętro, na prawo
Po naszymu, czyli po śląsku. Quizy
Prowadząca: p. Iwona Zarzycka; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 1.06 – na lewo od wejścia schodami na drugie piętro, na lewo
Świat kolorowych tub – zabawa rurkami bum bum, zabawy integracyjne
Prowadząca: p. Agnieszka Wojczyk; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 1.06 – na lewo od wejścia schodami na drugie piętro, na lewo
Projekty edukacyjne. Prezentacja sali projektowej i szkolnym materiałów wideo
Prowadząca: p. Tatiana Waluga; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 2.04 – na lewo od wejścia, schodami na drugie piętro, na prawo
Glibbi, czyli glutki, mazie i slime’y–relaksujące zabawy z glibbi
Prowadząca: p. Iwona Gąska; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 2.07 – na lewo od wejścia, schodami na drugie piętro
Robotyka. Zajęcia informatyczne z wykorzystaniem robotów LEGO
Prowadzący: p. Krzysztof Sołtysik; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 2.08 – na lewo od wejścia, schodami na drugie piętro
Play in English.Zabawy w języku angielskim
Prowadzące: pp. Aleksandra Kanpik, Anna Piglo, Aleksandra Kernel, Aleksandra Stępień, Anna Wojdyła; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 2.10a – na prawo od wejścia, schodami na drugie piętro
Młody odkrywca. Eksperymenty fizyczno-chemiczne
Prowadzące: pp. Iwona Psykała, Bożena Wach, Joanna Martyni; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
korytarz, drugie piętro, na prawo od wejścia, schodami na drugie piętro
Być alfa i omegą.Frazeologiczne zagadki
Prowadząca: p. Iwona Wojcieszko; g. 16.00, 16.30, 17.00, 17.30
sala 2.14 –na prawo od wejścia , schodami na drugie piętro
Ponadto:
Zapraszamy do obejrzenia sal lekcyjnych, do rozmów z Nauczycielami oraz z Dyrektorem Szkoły.
W czasie Dnia Otwartego zapraszamy na spotkanie z Psychologiem (sala 2.03, drugie piętro), Pedagogiem (sala 0.17, parter).
Prosimy zapoznać się z ofertą dydaktyczną szkoły.
Zapraszamy do zwiedzenia wystawy artystycznych prac naszych uczniów.
Podczas spotkań w tym dniu będzie można zapoznać się z programem zajęć:
Szkół językowych (sala 0.16, parter),
Klubu szachistów (korytarz, parter, prawa strona)
Zuchów (sala 1.03)
Drukowania 3D (sala 1.11, pierwsze piętro, prawa).
W naszej SZKOLE dzieci wzrastają i uczą się tego, co będzie im potrzebne w dalszej nauce, w pracy, w szczęśliwym przyszłym dorosłym ŻYCIU.
Myślimy o ich przyszłości i chcemy je do niej przygotować, dlatego ważne jest dla nas wszechstronne kształcenie KOMPETENCJI KLUCZOWYCH, by nasze uczennice i nasi uczniowie potrafili uczyć się przez całe życie. Stawiamy na naukę JĘZYKÓW OBCYCH – od wielu lat robimy to INNOWACYJNIE. Uczymy WSPÓŁPRACY i uczenia się przez doświadczenie, stosując metodę PROJEKTU EDUKACYJNEGO. Nasi uczniowie sprawdzają swoje umiejętności w konkursach i zawodach, odnoszą znakomite SUKCESY.
Nasze uczennice i nasi uczniowie osiągają wyniki egzaminu po 8 klasie powyżej średniej miasta, województwa i kraju, a my wiemy, co zrobić, żeby ich dobrze do tego przygotować.
Otrzymaliśmy wiele certyfikatów potwierdzających wysoką jakość naszej pracy: Szkoła Odkrywców Talentów, Szkoła w Ruchu, Przyjazna Szkoła, Szkoła Pozytywnego Myślenia, Szkoła Współpracy, Szkoła bez przemocy, Europejska Odznaka eTwinning, Europe Code Week.
PRZYJAŹNIE są potrzebne. Kiedy szkoła jest przyjazna, dzieci uczą się, jak ważne są relacje, wsparcie drugiego człowieka, wzajemna troska i pomaganie sobie w klasie. Dzięki współpracy dzieci uczą się lepiej i szybciej. Na przerwach w naszej szkole młodsze dzieci bawią się razem, grają w gry ruchowe, układają klocki.
Wiemy, jak ważna jest relacja uczeń – nauczyciel. Kiedy dziecko ma oparcie w NAUCZYCIELU, czuje się bezpiecznie, będzie chciało podążać we wskazanym, dobrym dla niego kierunku.
WYMAGAMY, a raczej stawiamy WYZWANIA i CELE. Pokazujemy, co trzeba zrobić, żeby osiągnąć sukces i wskazujemy dziecku, co już osiągnęło, czego się nauczyło, a co jeszcze przed nim i jak to zrobić. Robimy to na miarę potrzeb i możliwości każdego dziecka. Wierzymy w dzieci i ich możliwości. Wiemy, jak wspierać je we wzrastaniu. I POMAGAMY w razie potrzeby z zastosowaniem rozwiązań pomocy psychologiczno-pedagogicznej i w ramach kształcenia uczennic i uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Uczennice i uczniowie mają możliwość uczenia się w mniej licznych KLASACH INTEGRACYJNYCH – razem ze zdrowymi i pełnymi energii dziećmi uczą się te, którym przydaje się pomoc drugiego nauczyciela ze względu na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na spektrum autyzmu, słabosłyszenia, słabowidzenia czy inne niepełnosprawności. To cenne doświadczenie uczy dzieci wzajemnego szacunku i troski, umiejętnego pomagania, doceniania w ludziach różnorodności, harmonijnego współdziałania. Uczy wiary, jak „niemożliwe” staje się „możliwe”.
DOBRE MIEJSCE to nowoczesny, wygodny i przestronny budynek:
jasne i przytulne sale lekcyjne, estetycznie umeblowane, wyposażone w pomoce dydaktyczne, komputery, tablety, projektory, tablice multimedialne, ozoboty, roboty i gry do nauki programowania
biblioteka z książkami dla dzieci i młodzieży w formie tradycyjnej, w formie audiobooków i na czytniki Kindla – KINDLOTEKA, z komputerami z dostępem do Internetu
sala z wyposażeniem Laboratoriów Przyszłości
sala do pracy metodą projektu edukacyjnego
dwie sale gimnastyczne, siłownia dla starszych uczniów, zajęcia na basenie i hali sportowej w KS Hajduki
sala do zajęć ruchowych w ramach zajęć rewalidacyjnych
przyjazne gabinety pedagoga i psychologa.
Dla MŁODEGO CZŁOWIEKA, żeby się ciekawie i z sensem działo:
idee SZKOŁY WSPÓŁPRACY realizowane przez Samorząd Uczniowski
WOLONTARIAT – sztab WOŚP, Szlachetna Paczka, współpraca z fundacjami na rzecz zwierząt, wolontariat uczniowski
w przedszkolu
budżet uczniowski – uczniowie mają wpływ, na jakie potrzeby w szkole wydać pieniądze
inspirujące i ciekawe wyjścia edukacyjne, wycieczki
Bal Zimowy – zabawa w karnawale
udział w akcjach i konkursach, dodatkowych różnorodnych zajęciach m.in. w ramach projektów Centrum Mistrzostwa Informatycznego i Akademii kluczowych kompetencji
Uniwersytet Dziecięcy – dzięki zabawie poznajemy wartość uczenia się
edukacja regionalna – pielęgnujemy nasze korzenie
bogata oferta ciekawych, rozwijających zajęć pozalekcyjnych na terenie szkoły.
NAUCZYCIELE doświadczeni i nieustająco uczący się nadal – dla swoich uczniów:
profesjonaliści w swoim zawodzie: wychowawcy, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele przedmiotów, specjaliści w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, pedagog i psycholog, oligofrenopedagodzy, tyflopedagodzy, surdopedagodzy
dbają o wysoki poziom merytoryczny lekcji i zajęć, stosują metody aktywne i aktywizujące oraz strategie oceniania kształtującego
organizują dla uczniów konkursy, wyjścia i wycieczki
przygotowują uczniów do różnorodnych konkursów, w których ci odnoszą sukcesy
wspólnie z uczniami realizują wiele projektów adekwatnych do wieku uczennic i uczniów, w tym projekty Europejskiego Funduszu Społecznego i ErasmusChance
wielu z nich to egzaminatorzy Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, sprawdzający egzaminy zewnętrzne po 8 klasie i maturalne.
W partnerski sposób towarzyszmy RODZICOM w wychowaniu i edukacji ich dzieci, rekomendujemy rozwiązania, wskazujemy możliwości, ściśle współpracujemy, dbamy o dobry przepływ informacji.
Rodzice tworzą Szkolną Radę Rodziców – są zaangażowani w sprawy i działania szkoły, doradzają, opiniują, organizują m.in. Charytatywny Bal Karnawałowy Rodziców i inne działania, wspierają finansowo.
BEZPIECZNE MIEJSCE i wygodne:
osobista szafka dla każdego ucznia
budynek bez barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnością ruchową
w szkole jest ciszej – nie mamy dzwonków, wyciszyliśmy jadalnię i świetlicę
opieka medyczna pielęgniarki szkolnej, gabinet
wokół szkoły – tartanowe boisko, stół do gry w tenisa stołowego, zieleńce z ławeczkami, ogród, Podwórko Talentów NIVEA
pomieszczenia i teren wokół budynku objęte monitoringiem wizyjnym
wejście monitoruje pracownik obsługi
wygodny dojazd i parkowanie od ul. Czempiela i od ronda z ul. Graniczną.
ŚWIETLICA SZKOLNA:
zapewnia opiekę uczniom w czasie pracy rodziców
w ramach zajęć: gry, zabawy, zajęcia artystyczne, odrabianie zadań domowych, zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu i sali gimnastycznej
dobrze wyposażona w gry i zabawy dla młodszych dzieci.
DOBRE JEDZENIE:
dwudaniowe, smaczne obiady
przestronna jadalnia
najmłodsi jedzą bez pośpiechu
dobrze zaopatrzony sklepik szkolny, zdrowa żywność i podstawowe przybory szkolne
unijny program dla szkół „Mleko i owoce w szkole”.
Prosimy zapoznać się z informacjami i postępować zgodnie ze wskazaniami.
Jeśli warunki epidemiczne na to pozwolą, w marcu zorganizujemy Dzień Otwarty.
Będziemy organizować spotkania informacyjne dla Rodziców. Informacje o terminach spotkań i Dnia Otwartego będziemy umieszczać na stronie internetowej i FB.
W razie pytań prosimy dzwonić do sekretariatu szkoły 32 2666 226 (poniedziałek – czwartek w godz. 7.00 – 15.00, piątek 7.00 14.30) lub mailowo sekretariat@sp18.chorzow.pl
Więcej informacji w panelu Zapisy/Rekrutacja lub pod linkiem:
19 stycznia 2022 roku, odbył się Wojewódzki Konkurs Kolęd i Pastorałek. Była to już siedemnasta edycja konkursu, organizowanego przez naszą szkołę oraz Miejski Dom Kultury „Batory”. Jest to wydarzenie na stałe wpisane w tradycję świątecznego okresu. Udaje się ono dzięki patronatowi Prezydenta miasta Chorzowa pana Andrzeja Kotali, patronatowi medialnemu „Gońca Górnośląskiego” oraz sponsorom, którymi są Wydział Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Chorzów oraz Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi.
Celem konkursu jest przede wszystkim kultywowanie tradycji śpiewu kolęd i pastorałek polskich, umożliwienie uczniom aktywnego uczestnictwa w kulturze muzycznej oraz rozwijanie wrażliwości muzycznej.
Po ubiegłorocznym konkursie, który przeprowadziliśmy w formie zdalnej ze względu na obowiązujące obostrzenia epidemiczne, udało się nam w tegorocznym konkursie powrócić do tradycyjnych przesłuchań konkursowych.
W Miejskim Domu Kultury „Batory”, przy zachowaniu wymaganych procedur, odbyły się przesłuchania uczestników konkursu, którymi byli uczniowie szkół podstawowych. Prezentowali się w czterech kategoriach: solista, duet, zespół wokalny i zespół wokalno-instrumentalny. W ramach występów wysłuchaliśmy kolęd zarówno tradycyjnych, jak i tych bardziej współczesnych, które coraz mocniej wpisują się w tradycyjne polskie kolędowanie.
Jury w składzie:
mgr Alina Łysikowska-przewodnicząca, mgr Joanna Wojciechowska oraz mgr Elżbieta Płotkowska, oceniło ponad dwadzieścia wykonań artystów z Chorzowa, Rybnika, Siemianowic Śląskich, Bełku, Rudy Śląskiej, Jaworzna, Mikołowa, Dąbrowy Górniczej, Orzesza, Katowic i Zabrza.
Zachęcamy do zapoznania się z listą laureatów, na której oczywiście nie zabrakło naszych uczniów!