/* */

„Świadkowie historii na finiszu”

Historia dzieje się na naszych oczach, a my jesteśmy jej częścią. Stąd pomysł napisania książki o nas w czasach pandemii, o naszych uczuciach, obawach, obserwcjach. We wrześniu 2021 r. wyznaczyliśmy sobie wiele zadań, by dotrzeć do naszego celu – wydania ksiązki.

Możemy być  z siebie bardzo dumni, gdyż już wiele udało się nam zrobić.

Chcąc dobrze się do tego zadania przygotować, udaliśmy się do  bilbioteki. Wszak tam jest skarbnica wiedzy. Młodsi uczniowie odwiedzili naszą szkolną bibliotekę, gdzie pani Grażyna Chudzik zapoznała dzieci z księgozbiorem, rodzajami książek, pismami oraz ich historią. Starsi natomiast mieli okazję uczestniczyć w prelekcji na temat historii książki oraz etapów jej powstawania w bibliotece miejskiej.

Następną formą realizacji naszego projektu były wizyty wszystkich klas w Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach. To tu, pod opieką pani Ilony Łaskawskiej, poznalismy historię naszych przodków, Ślązaków walczących o polskość.

Kolejnym zadaniem w realizacji projektu był udział klas 7 i 8 w programie „Poznaj Polskę”. Uczniowie udali się na wycieczkę do Warszawy, podczas której mieli okazję odwiedzić Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik, Łazienki Królewskie i Belweder oraz Cmentarz Powązkowski.

Aby upamiętnić oraz uhonorować uczestników Powstania Warszawskiego, uczniowie wzięli udział w ogólnopolskiej akcji „BohaterON w Twojej szkole”. Dzieci wykonały z tej okazji kartki z życzeniami oraz laurki dla żyjących uczestników Powstania Warszawskiego.

Uczniowie mieli okazję spotkać się z prawdziwym świadkiem historii – panem Jakubem, ojcem naszej szkolnej koleżanki – Zuzi, żołnierzem Wojska Polskiego, który kilkanaście miesięcy przebywał na misji wojskowej w Afganistanie. Pan Jakub przedstawił nam przygotowaną przez siebie prezentację multimedialną ilustrującą trudną i niebezpieczną codziennośc polskich żołnierzy na misji.

5 listopada w naszej szkole odbył się dzień projektowy. Do tego wydarzenia przygotowała nas rozmowa z panią psycholog. Wspominaliśmy nauczanie zdalne            i rozmawialiśmy o lockdownie. Następnie uczniowie stworzyli teksty i rysunki, które znajdą się w naszej książce. Wychowawcy napisali wstęp do rozdziału o swojej klasie, a także zrobili  piękne klasowe zdjęcia. Będzie to dla nas wspaniała pamiątka.

Wiele zadań za nami, finiszujemy! Pracujemy pelną parą! Przed nami już tylko wydanie książki!